ZAPYTANIE OFERTOWE na wykonywanie usługi: „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Lasowice Wielkie w roku 2021”
Lasowice Wielkie, 02.08.2021 r.
GK.271.10.2021
ZAPYTANIE OFERTOWE
na wykonywanie usługi: „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających
azbest z terenu Gminy Lasowice Wielkie w roku 2021”
Zamawiający:
Gmina Lasowice Wielkie
46-282 Lasowice Wielkie 99A
Tel. 077/417-54-70, fax. 77 417-54-91
e-mail: ug@lasowicewielkie.pl
Opis przedmiotu zamówienia:
- Przedsięwzięcie polegające na usuwaniu azbestu i wyrobów zawierających azbest
w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania azbestu na terenie Gminy Lasowice Wielkie.- Przedsięwzięcie realizowane w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest w latach 2021 – 2023.
- W ramach konkursu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska gmina dokonała naboru wniosków od beneficjentów końcowych tj. osób fizycznych i prawnych zainteresowanych usunięciem wyrobów zawierających azbest z terenu własnych nieruchomości.
- Podstawowy zakres usługi:
- demontaż,
- zbieranie,
- transport,
- unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest
oraz
-zbieranie, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest wcześniej zdemontowanych (składowanych).
Zestawienie szacunkowe ilości wyrobów zawierających azbest [m2] powierzchni dachu i składowanych na podstawie wniosków mieszkańców to:
Ogółem: 5.740,93 m2 w tym:
- demontaż, transport, unieszkodliwienie - 1.257,37 m2
- zbieranie, transport i unieszkodliwienie (ułożonych w pryzmach w 19 nieruchomościach) - 4.483,56 m2
Zamawiający zastrzega, że podana ilość wyrobów zawierających azbest została ustalona na podstawie wniosków mieszkańców, dlatego zaleca się przed przystąpieniem do złożenia oferty dokonania weryfikacji podanych ilości ze stanem faktycznym w terenie.
W przypadku wystąpienia opadów deszczu podczas wykonywania prac Wykonawca zobowiązany jest po wykonanym demontażu zabezpieczyć dach folią.
Szczegółowo ilości oraz miejsce wykonywania usługi wskazano w załączniku nr 6 - Wykaz nieruchomości.
Zadanie powinno być zrealizowane:
- zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. nr 71 poz. 649) i Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. 2010 nr 162 poz. 1089),
- przez wykonawcę posiadającego uprawnienia konieczne do gospodarowania odpadami niebezpiecznymi, wynikającymi z obowiązujących przepisów prawa,
- odpady muszą zostać zdeponowane na składowisku posiadającym decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie.
Wykonawca zobowiązany jest do przekazania gminie kart przekazania odpadów zawierających azbest w celu jego unieszkodliwienia na odpowiednim składowisku odpadów azbestowych wraz z ich zestawieniem. Na Karcie przekazania odpadów powinno zostać określone dokładne miejsce unieszkodliwiania odpadów (składowisko odpadów niebezpiecznych posiadające pozwolenie zintegrowane na unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest), w statusie „potwierdzony transport”. Karta Przekazania Odpadów winna również zawierać dokładne dane gminy.
Pozostałe wymagania:
- Zapewnienie ważenia zdemontowanych i składowanych na pryzmach wyrobów zawierających azbest dotyczących poszczególnych nieruchomości.
- Przed rozpoczęciem prac (w terminie co najmniej 7 dni) Wykonawca powinien dokonać zgłoszenia przystąpienia do prac polegających na zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu. W/w zgłoszenie musi zawierać:
- rodzaj lub nazwę wyrobów zawierających azbest według grup wyrobów określonych w odrębnych przepisach,
- termin rozpoczęcia i planowanego zakończenia prac,
- adres obiektu, urządzenia budowlanego lub instalacji przemysłowej,
- kopię aktualnej oceny stanu wyrobów zawierających azbest,
- określenie liczby pracowników, którzy przebywać będą w kontakcie z azbestem,
- zobowiązanie wykonawcy prac do przedłożenia nowego zgłoszenia w przypadku zmiany warunków prowadzenia robót.
- Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu potwierdzonych za zgodność z oryginałem zgłoszeń przystąpienia do prac polegających na zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest ww. organom oraz dokumentów potwierdzających złożenie zgłoszenia (np. potwierdzenie nadania) w terminie 7 dni od dnia dokonania zgłoszeń w raz z oświadczeniem (załącznik nr 7)
- Wykonawca w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy zobowiązany będzie do przesłania Zamawiającemu harmonogramu realizacji prac w formie elektronicznej,
a po zatwierdzeniu przez Zamawiającego w formie papierowej. Harmonogram należy opracować w porozumieniu z właścicielami posesji, z których odbierany będzie azbest. - Wykonawca jest zobowiązany do ważenia odpadów zabezpieczonych na posesji mieszkańców (dla każdej nieruchomości objętej wykazem oddzielnie) przy udziale właściciela nieruchomości i pracownika Zamawiającego. Zamawiający dokona oceny prawidłowości wykonywanych prac poprzez każdorazową obecność przy odbiorze
i ważeniu odpadów zabezpieczonych na posesji mieszkańców. Przeprowadzenie czynności odbiorowych zostanie potwierdzone protokołem odbioru (dla każdej nieruchomości oddzielnie) spisanym przez właściciela nieruchomości, przedstawiciela Gminy i Wykonawcy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 4 do zapytania ofertowego. - Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego z 3-dniowym wyprzedzeniem o terminie realizacji usługi ważenia odpadów zabezpieczonych z posesji mieszkańców.
- Wykonawca zobowiązany jest w dniu zawarcia umowy do podpisania dokumentu przygotowanego przez Zamawiającego w oparciu o ofertę Wykonawcy pn.: „Wykaz nieruchomości zakwalifikowanych do dofinansowania w ramach zadania Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Lasowice Wielkie
w roku 2021”.
Kryteria oceny ofert:
Cena – 100%
Termin wykonania:
Termin wykonania usługi: do 17 września 2021 r.
Sposób zgłoszenia oferty:
- Wypełniony formularz oferty załączony do zapytania (załącznik Nr 1) wraz z wymaganymi załącznikami należy dostarczyć do Urzędu Gminy w Lasowicach Wielkich, 46-282 Lasowice Wielkie 99 A, punkt podawczy znajdujący się na parterze budynku - główne wejście.
- Do oferty należy dołączyć oświadczenie o posiadaniu odpowiednich decyzji i zezwoleń – załącznik Nr 2 wraz z potwierdzonymi za zgodność z oryginałem kopiami:
- zezwolenia na zbierania odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 779 ze zm.) – o ile wystąpi zbieranie odpadów,
- zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych wydane na podstawie art. 233 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 779 ze zm.) lub przez wykonawcę, który został wpisany do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 779 ze zm.)
lub
- zaświadczenia o wpisie do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia
14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 779 ze zm.), - decyzji zezwalającej prowadzenie instalacji składowania odpadów (w tym odpadów niebezpiecznych zawierających azbest).
Wykonawca do oferty dołączyć ma wszystkie posiadane zezwolenia i decyzje wraz ze zmianami tych zezwoleń lub decyzji.
Termin dostarczenia oferty wraz z załącznikami: 09.07.2021 r. do godz. 12:00.
Ofertę wraz z wszystkimi wymaganymi przez Zamawiającego dokumentami należy złożyć
w zamkniętej, nieprzezroczystej i zabezpieczonej przed otwarciem kopercie zatytułowanej:
„Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest
z terenu Gminy Lasowice Wielkie w roku 2021
– nie otwierać przed 09.07.2021 r. godz. 12:00”.
Oferty złożone po w/w terminie zostaną zwrócone Wykonawcy bez otwierania.
Informacja o formalnościach, które zostaną podjęte po wyborze oferty
a przed podpisaniem umowy:
- Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszym zapytaniu ofertowym.
- O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi Wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę odrębnym pismem bądź telefonicznie.
Modyfikacja treści zapytania ofertowego
Przed upływem terminu składania ofert możliwa jest modyfikacja treści zapytania ofertowego, z zastrzeżeniem:
- wydłużenia terminu składania ofert, z uwzględnieniem czasu niezbędnego na możliwość dostosowania do wprowadzonych zmian treści ofert oraz
- upublicznienia informacji o modyfikacji treści zapytania ofertowego na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.lasowicewielkie.pl i/lub wysłania informacji
o zmianie zapytania ofertowego do wszystkich potencjalnych Wykonawców, do których zapytanie zostało skierowane.
W załączeniu:
- Formularz oferty
- Oświadczenie o realizacji zadania przez wykonawców posiadających odpowiednie decyzje i zezwolenia
- Projekt umowy
- Wzór protokołu odbioru
- Wzór oświadczenia wymaganego po wykonaniu prac
- Wykaz nieruchomości
- Oświadczenie wykonawcy
Do pobrania
Metryka
Liczba odwiedzin | 2533 |
Osoba wprowadzająca informację | Grażyna Wyrwa |
Osoba publikująca informację | Grażyna Wyrwa |
Osoba odpowiedzialna za informację | Grażyna Wyrwa |
Data opublikowania | 2021-08-02 10:27:37 |
Zmodyfikował | Grażyna Wyrwa |
Data ostatniej aktualizacji | 2021-08-13 08:57:11 |
Historia zmian
Czas | Dane osoby zmieniającej | Opis zmiany | |
---|---|---|---|
2021-08-13 08:57:11 | Grażyna Wyrwa | Edycja artykułu | |
2021-08-09 14:32:00 | Grażyna Wyrwa | Edycja artykułu | |
2021-08-02 10:27:37 | Grażyna Wyrwa | Publikacja artykułu |