logo bip Biuletyn Informacji Publicznej

BIP Urzędu Gminy Lasowice Wielkie

Lasowice Wielkie 99A
46-282 Lasowice Wielkie
LEKTOR
XML

Przetarg nieograniczony WYMIANA POKRYCIA DACHOWEGO NA BUDYNKU SZKOLNYM W JASIENIU

 

Zamawiający: Zespół Gimnazjalno -Szkolno-Przedszkolny                                                                                                                                                  Nr zamówienia: ZP-01/2010                          
                       w Chocianowicach
 
Przetarg nieograniczony
 
WYMIANA POKRYCIA DACHOWEGO NA BUDYNKU SZKOLNYM W JASIENIU
 

 
 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
szacunkowa wartość zamówienia : poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust 8 Pzp
 
 
Zamawiający
Zespół Gimnazjalno -Szkolno-Przedszkolny w Chocianowicach, Chocianowice 78 46-280 Lasowice Małe tel.(77)4132607, (77)4132758 wew.22
Przedmiot zamówienia
Wymiana pokrycia dachowego na budynku szkolnym w Jasieniu
Termin wykonania zamówienia
Od dnia podpisania umowy do 31 sierpnia 2010 r.

Zakres zamówienia
Niniejsze postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) zwanej dalej w skrócie uPzp.
 
Przedmiotem zamówienia jest wymiana pokrycia dachowego na budynku szkolnym obejmuje następujące robot:
- rozbiórka istniejącego pokrycia z dachowki ceramicznej karpiówki o pow.688,11m2
- rozebranie części kominów,
- przemurowanie komory kominów cegłą ceramiczną pełną oraz otynkowanie i wyprawienie kominów ponad dachem,
- zerwanie łat z połaci dachowych,
- naprawa ubytków w murach ceglanych,
- naprawa i uzupełnienie ubytków w konstrukcji dachowej drewnianej,
- impregnacja więżby dachowej i łat,
- ułożenie ekranu z folii dekarskiej, oraz nabicie kontr łat i łat,
- pokrycie połaci dachówką ceramiczną-karpiówką w kolorze czerwonym o pow.688,11m2
- założenie drabinek śniegowych i ławek kominiarskich,
- montaż instalacji odgromowej.
 
 
Przedmiot zamówienia musi zostać wykonany starannie, zgodnie ze sztuką budowlaną i zasadami wiedzy technicznej.
W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające, zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych.
Przedmiot zamówienia określa:
1) Przedmiar robót - zał. Nr 6do SIWZ (ma charakter poglądowy)
2) Specyfikacje techniczne wykonania odbioru robót budowlanych zał. Nr 7do SIWZ.
 
Wykonanie i odbiór robót będą się odbywały w oparciu o:
a) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót ;
b) zapisy SIWZ,
b) aprobaty techniczne lub inne dokumenty, o których mowa w art. 30 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
 
Przedmiot zamówienia zakwalifikowano do CPV:
45000000-7   -   Roboty budowlane
45261210-9   -   Wymiana pokryć dachowych.
Tryb postępowania
Przetarg nieograniczony
Sposób uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamów.
Forma elektroniczna : www.bip.lasowice.pl
Na wniosek wykonawcy forma pisemna: Zespół Gimnazjalno -Szkolno-Przedszkolny w Chocianowicach, Chocianowice 78 46-280 Lasowice Małe
Termin składania ofert
16.07.2010 r. do godz. 13.00, otwarcie ofert godz. 13.15
Miejsce składania ofert
Zespół Gimnazjalno -Szkolno-Przedszkolny w Chocianowicach, Chocianowice 78 46-280 Lasowice Małe pok. Nr 19-I piętro
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonania oceny spełnienia tych warunków
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy zgodnie z Art. 22 ust.1 spełniają warunki dotyczące:
1.   Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
 Ocena spełniania powyższego warunku prowadzona będzie na podstawie oświadczenia załączonego do oferty zgodnie w formułą spełnia –nie spełnia.
2.   Posiadania wiedzy i doświadczenia;
      Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca:
wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane w zakresie remontu dachu lub remontu budynku, gdzie elementem prac była wymiana/remont dachu z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania. Zamawiający wymaga, by Wykonawca wykazał, że zrealizował należycie co najmniej dwa zamówienia o cechach jak wyżej i wartości brutto prac polegających na wymianie/remoncie dachu wynosiła min. 60.000,00 zł. każda (w przypadku robót polegających na remoncie budynku 60.000,00 zł. to wartość wymiany/remontu dachu a nie całości prac).
3.   Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia;
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca dołączy wykaz osób, które dysponuje lub będzie dysponował osobami do spełnienia samodzielnych funkcji technicznych, a szczególności:
Odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami.
4.   Sytuacji ekonomicznej i finansowej;
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania powyższego warunku prowadzona będzie na podstawie oświadczenia załączonego do oferty.
5.   Nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
 
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oośoświadczeniachoświadczeniach, o których mowa w pkt 7 SIWZ, zgodnie w formułą „spełnia – nie spełnia”. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że w/w warunki wykonawca spełnił. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentów złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający może wezwać wykonawców w określonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień.
Informacja o oświadczeniach 
lub dokumenty, jakie maja dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 UPzp
1.     W zakresie wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 uPzp:
a)    oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu /zał. nr 2 do SIWZ/,
b)    wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich rodzaju
i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. referencje, protokoły ostatecznego odbioru robót) /zał. nr 3 do SIWZ/,
c)     wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, /zał. nr 4 do SIWZ – potencjał kadrowy/.
2.     Oświadczenia lub dokumenty składane w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych:
a)    oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, /zał. nr 2 do SIWZ/,
b)    aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, W przypadku składania oferty przez wykonawcę prowadzącego działalność na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, powyższy warunek spełniać będzie również dokument wystawiony z datą wcześniejszą, przy obligatoryjnym wymogu potwierdzenia w w/w terminie jego aktualności przez organ wydający,
c)    aktualne zaświadczenie właściwego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (lub KRUS) potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert /załącznik wykonawcy/,
d)    aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert /załącznik wykonawcy/.
 
3.     Wykonawca zamieszkały lub posiadający siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
 
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
-     dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
a)    nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
b)    nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
 
4.     Pozostałe wymagane dokumenty:
a) formularz oferty przetargowej /zał. nr 1do SIWZ/,
b)   kosztorys uproszczony wykonany przekazanego przedmiaru (kosztorys będzie miał jedynie charakter poglądowy).
 
5. Wykonawca polegać będzie na wiedzy i doświadczeniu lub zdolnościach finansowych innego podmiotu:
  
Zgodnie z art. 26 ust. 2 b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Jeśli dotyczy - w przypadku, gdy Wykonawca polegać będzie na wiedzy i doświadczeniu lub zdolnościach finansowych innego podmiotu do oferty należy dołączyć pisemne zobowiązanie, o którym mowa powyżej, a jeśli podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający wymaga przedstawienia /dołączenia do oferty/ w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania wskazane w pkt 2 ppkt a) niniejszego rozdziału, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 2 do SIWZ;
 
6. W przypadku wnoszenia oferty przez wykonawców występujących wspólnie (konsorcja/spółki cywilne) należy spełnić następujące warunki:
a)    wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
b)    do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo (w formie pisemnej, tj. w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie), o którym mowa powyżej, 
c)     oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania wskazane w pkt 2 ppkt a) składa każdy z Wykonawców oddzielnie,
d)    Pełnomocnictwo ma w szczególności wskazywać zakres umocowania pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa powinno również wynikać, jakiego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy. Jego treść powinna także identyfikować wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, jak również wskazywać ustanowionego wykonawcę – pełnomocnika.
e)    dokument pełnomocnictwa powinien być podpisany przez wszystkich wykonawców, w tym ustanowionego wykonawcę – pełnomocnika,
f)      w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w rozdz. 6 SIWZ Wykonawcy mogą spełnić łącznie.
 
Oferta oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu muszą być podpisane zgodnie z zasadami określonymi rozdz. 13 SIWZ przez każdego wykonawcę lub ustanowionego pełnomocnika.
 
Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo koniecznie byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin na składanie ofert.
Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę (osoby) uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem – za zgodność z oryginałem. W przypadku gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski.
Wadium
Nie dotyczy
Kryteria oceny ofert
Cena oferty – 100 %
Termin związania ofertą
30 dni
Inform. o dofin. projektu ze środków Unii Europejskiej
Nie dotyczy
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy
Tak, dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmiany:
1.     W trakcie realizacji umowy postanowienia umowy mogą ulec zmianom, przy czym zmiany postanowień umowy dotyczyć mogą w szczególności:
a) terminu przekazania placu budowy wraz ze skutkiem wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy, tj. np.: okoliczności zaistniałe przed podjęciem realizacji umowy tj. warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, hydrologiczne, wystąpienie siły wyższej, przedłużające się prace w zakresie wykonywanej na podstawie innej umowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, brak lub wady dokumentacji, zmiana dokumentacji, rezygnacja z wykonania części prac, aktualizacja rozwiązań ze względu na postęp technologiczny itp.; zmiana terminu przekazania placu budowy nie wpłynie na koszt realizacji przedmiotu zamówienia,
b) terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy, tj. np.: konieczność przesunięcia terminu przekazania terenu budowy, udzielenie zamówień dodatkowych, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego, zmiana zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonywania przedmiotu umowy, okoliczności zaistniałe w trakcie realizacji przedmiotu umowy, tj. warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, geodezyjnych, hydrologiczne, zaistniałe sytuacje faktyczne, kolizje z sieciami infrastruktury, utrudniające lub uniemożliwiające terminowe wykonania przedmiotu umowy, wystąpienie siły wyższej, brak lub wady dokumentacji, zmiana dokumentacji, zastosowanie rozwiązań zamiennych, zmiana harmonogramu prac, rezygnacja z wykonania części prac, aktualizacja rozwiązań ze względu na postęp technologiczny, narzucenie innych lub dodatkowych rozwiązań przez konserwatora zabytków, itp.; zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia nie wpłynie na koszt realizacji przedmiotu zamówienia,
c) zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonywania przedmiotu umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany: Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją, w sytuacji gdy wykonanie tych robót jest niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej
i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy. Przewiduje się także możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy. Zmiana zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonania przedmiotu umowy może mieć wpływa na koszt realizacji przedmiotu umowy na zasadach określonych w pkt e) niniejszego paragrafu.
d) w przypadku zaistnienia takiej potrzeby – zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
e) zmiana wynagrodzenia określonego w § 3 ust.1, przy czym w/w zmiana może być spowodowana okolicznościami zaistniałymi w trakcie trwania umowy takimi jak:
-     zmiana stawki VAT – cena ulegnie zmianie wprost proporcjonalnie do zmiany stawki VAT,
-     w przypadku ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, o którym mowa w pkt. c) niniejszego paragrafu, sposób obliczania kwoty, która będzie potrącana Wykonawcy, będzie następujący:
O   w przypadku odstąpienia od całego elementu, nastąpi odliczenie wartości tego elementu od ogólnej wartości przedmiotu umowy,
O   w przypadku odstąpienia od części robót z danego elementu, obliczenie niewykonanej części tego elementu nastąpi na podstawie ustalenia przez Zamawiającego i Wykonawcę, procentowego stosunku niewykonanych robót do wartości całego elementu; następnie zostanie wyliczona wartość nie wykonanych robót i odliczona od ogólnej wartości przedmiotu umowy.  
f) regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany.
g) zmiany zakresu części zamówienia powierzonej Podwykonawcom,
h) konieczności zmiany osób, o których mowa w § 8.
Oferty wariantowe/częściowe
Nie dopuszcza się   
Umowa ramowa/Udzielenie zamówień uzupełniających
Nie przewiduje się   
Dynamiczny systemu zakupów
Nie przewiduje się   
Wybór najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej
Nie przewiduje się   
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia
Nie przewiduje się
Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne
Nie
Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych
 
Numer: 190106-2010

 
Chocianowice, 30.06.2010r.

Do pobrania

Metryka

Liczba odwiedzin 727
Osoba wprowadzająca informację Admin Administrator
Osoba publikująca informację Admin Administrator
Osoba odpowiedzialna za informację Admin Administrator
Data opublikowania 2010-07-16 15:15:00
Zmodyfikował Admin Administrator
Data ostatniej aktualizacji 2010-07-02 00:09:01