logo bip Biuletyn Informacji Publicznej

BIP Urzędu Gminy Lasowice Wielkie

Lasowice Wielkie 99A
46-282 Lasowice Wielkie
LEKTOR
XML

Zamawiający: Gmina Lasowice Wielkie Nr zamówienia: ZP/34/14/2010r Przetarg nieograniczony REKULTYWACJA SKŁADOWISKA ODPADÓW KOMUNALNYCH W LASKOWICACH

 
 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
szacunkowa wartość zamówienia : poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust 8 Pzp
 
Zamawiający
Gmina Lasowice Wielkie, Lasowice Wielkie 99 A, 46-282 Lasowice Wielkie,
 (77)4175470, fax (77)4175491
Przedmiot zamówienia
Rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w Laskowicach
Termin wykonania zamówienia
Od dnia podpisania umowy do 31 sierpnia 2011 r.
Zakres zamówienia
Przedmiotem postępowania jest udzielnie zamówienia publicznego - usługi polegającej na rekultywacji dla potrzeb rolnictwa gruntów zdewastowanych i zdegradowanych, tj. rekultywacji wysypiska odpadów komunalnych w miejscowości Laskowice.
Rekultywacja przeprowadzona będzie na obszarze działek nr 242/70, 252/70 i 254/85 k.m.11 obręb Laskowice o powierzchni 2,7200 ha. W pracach rekultywacyjnych na przedmiotowym obiekcie
założono III etapy realizacyjne, w tym:
Etap I (Rekultywacja techniczna) obejmuje uformowanie wierzchowiny na istniejącej kwaterze z odpadami, powierzchnia 0,2836 ha.
Etap II (Rekultywacja techniczna) – zakłada utworzenie mineralnej warstwy izolacyjnej na wierzchowinie, powierzchnia 0,2836 ha.
Etap III (Rekultywacja biologiczna), w etapie III zakłada się utworzenie zadrzewienia i zakrzewienia na powierzchni warstwy izolacyjnej oraz obszaru pomiędzy kwaterą z odpadami i pasem ochronnym (istniejący plac manewrowy) oraz ogrodzeniem - powierzchnia 0,4140 ha.
Etap I
W wyniku przemieszczenia i zagęszczenia mas odpadów zostanie uformowane w ramach rekultywacji technicznej wierzchowina kwatery (Rys. 3a). Na tym wydzieleniu zostanie założona w etapie III - rekultywacji biologicznej uprawa roślin fitomelioracyjnych. Ze względu na wielkość powierzchni stanowi ona obszar dominujący. Skarpa pozostanie w stanie istniejącym – powierzchnia już została utrwalona poprzez zadarnienie – nie wymaga nakładów w ramach rekultywacji, a jedynie zagospodarowania w etapie późniejszym po zakończeniu prac rekultywacyjnych (prace pielęgnacyjne) – skarpa od strony południowej jest zadarniona i zakrzaczona.
Biorąc pod uwagę ukształtowanie terenu, właściwości gruntu oraz docelowy kierunek zagospodarowania uwzględnia się wykonanie następujących prac:
roboty ziemne – mające na celu wyrównanie powierzchni obiektu z przemieszczeniem mas odpadów na wierzchowinie.
Etap II
W etapie tym zakłada się na wcześnie przygotowanej (wyprofilowanej wierzchowinie i skarpach) kwaterze wykonanie warstwy izolacyjnej składającej się z trzech podwarstw. Na wierzchowinie zostanie założona w etapie III uprawa roślin drzewiastych i krzewów oraz wysiew i mieszanki traw i roślin motylkowych. Pozwoli to na uformowanie bryły składowiska w nawiązaniu krajobrazowym do otoczenia, a także wzbogaci istniejący ład przestrzenny o walory przyrodnicze (enklawa dla zwierzyny). Droga technologiczna będzie wykorzystywana w trakcie prowadzenia prac w ramach rekultywacji, a także zaleca się pozostawienie jej jako drogi przeciwpożarowej (po zakończeniu rekultywacji).
roboty ziemne - wykonanie warstwy izolacyjnej,
Etap III
Zagospodarowanie biologiczne
zabiegi agrotechniczne i agromelioracyjne – mające na celu przywrócenie glebie (wchodzącej w skład warstwy izolacyjnej) właściwych stosunków wodno- powietrznych oraz wzbogacenie w składniki pokarmowe,
wysiew mieszanki roślinności trawiastej i motylkowej
nasadzenia drzew i krzewów
Realizacje prac rekultywacyjnych zakłada się na okres jednego-trzech lat. W pierwszym roku należy przeprowadzić rekultywacje techniczną i biologiczną, w której zostaną zrealizowane prace ziemne wraz z przemieszczaniem mas odpadów (niwelację wierzchowiny, wykonanie warstwy izolacyjnej), a następnie należy wykonać na powierzchni warstwy izolacyjnej zabiegi agromelioracyjne (wysiew roślinności niskiej).
W drugim roku rekultywacji na wiosnę wskazane jest przeprowadzenie niezbędnych prac pielęgnacyjnych i uzupełnień w pasie ochronnym i wykonanie nasadzeń właściwych na wierzchowinie kwatery z odpadami.
Droga technologiczna zostanie wykonana z istniejących na placu manewrowym płyt żelbetowych, nie zaleca się wykorzystywania do tego celu innych materiałów. Będzie ona utworzona w ramach rekultywacji technicznej, przy kształtowaniu warstwy izolacyjnej.
Nie podlega pracom rekultywacji technicznej wał ochronny kwatery oraz zbiornik na odcieki.
 
Przedmiot zamówienia określa:
1) Przedmiar robót - zał. Nr 6do SIWZ
2) Specyfikacje techniczne wykonania odbioru robót budowlanych zał. Nr 7do SIWZ,
3) Dokumentacja projektowa – zał. Nr 8 do SIWZ.
 
Przedmiot zamówienia zakwalifikowano do CPV:
90.72.23.00 -7 usługi rekultywacji gruntu

Tryb postępowania
Przetarg nieograniczony
Sposób uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamów.
Forma elektroniczna : www.bip.lasowicewielkie.pl
Na wniosek wykonawcy forma pisemna: Urząd Gminy Lasowice Wielkie, Lasowice Wielkie 99 A,
 46-282 Lasowice Wielkie
Termin składania ofert
23.12.2010 r. do godz. 12.00, otwarcie ofert godz. 12.15
Miejsce składania ofert
Urząd Gminy Lasowice Wielkie, Lasowice Wielkie 99 A, 46-282 Lasowice Wielkie, I piętro, pok. Nr 1
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonania oceny spełnienia tych warunków
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy zgodnie z Art. 22 ust.1 spełniają warunki dotyczące:
1.     Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
        Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania powyższego warunku prowadzona będzie na podstawie oświadczenia załączonego do oferty.
2.     Posiadania wiedzy i doświadczenia;
       Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca:
Wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną usługę rekultywacji składowisk odpadów lub rekultywacji terenów zdegradowanych o łącznej wartości co najmniej 300 000,00 zł brutto.
3.     Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym 
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania powyższego warunku prowadzona będzie na podstawie oświadczenia załączonego do oferty.
4.     Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia;
Zamawiający uzna, że Zamawiający spełnia w/w warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: - osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w szczególności co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi.
5.     Sytuacji ekonomicznej i finansowej;
       Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca
       zobowiązany    jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania powyższego warunku
       prowadzona będzie na podstawie oświadczenia załączonego do oferty.
6.     Nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w pkt 7 SIWZ, zgodnie w formułą „spełnia – nie spełnia”. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że w/w warunki wykonawca spełnił.
 
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentów złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający może wezwać wykonawców w określonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień.
Informacja o oświadczeniach 
lub dokumenty, jakie maja dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 UPzp
1.      W zakresie wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 uPzp:
a)oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu /zał. nr 2 do SIWZ/,
b)wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie – z uwzględnieniem warunku zawartego w rozdziale 6 pkt 2 niniejszej specyfikacji/zał. nr 3 do SIWZ/,
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, /zał. nr 4 do SIWZ – potencjał kadrowy/.
2. Oświadczenia lub dokumenty składane w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postęp. o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych:
a)oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, /zał. nr 2 do SIWZ/,
b)aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, W przypadku składania oferty przez wykonawcę prowadzącego działalność na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, powyższy warunek spełniać będzie również dokument wystawiony z datą wcześniejszą, przy obligatoryjnym wymogu potwierdzenia w w/w terminie jego aktualności przez organ wydający.
 
3.     Wykonawca zamieszkały lub posiadający siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
 
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
-   dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
 
4. Pozostałe wymagane dokumenty:
a)formularz oferty przetargowej /zał. nr 1do SIWZ/,
 
5. Wykonawca polegać będzie na wiedzy i doświadczeniu lub zdolnościach finansowych innego podmiotu:
  
Zgodnie z art. 26 ust. 2 b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Jeśli dotyczy - w przypadku, gdy Wykonawca polegać będzie na wiedzy i doświadczeniu lub zdolnościach finansowych innego podmiotu do oferty należy dołączyć pisemne zobowiązanie, o którym mowa powyżej, a jeśli podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający wymaga złożenia oświadczeń lub dokumentów składanych w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 uPzp, wskazanych w ust. 2 niniejszego rozdziału.
6. W przypadku wnoszenia oferty przez wykonawców występujących wspólnie (konsorcja/spółki cywilne) należy spełnić następujące warunki:
a)wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
b)do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo (w formie pisemnej tj. w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie), o którym mowa powyżej, 
c) oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania wskazane w pkt 2 ppkt a) składa każdy z Wykonawców oddzielnie,
d)Pełnomocnictwo ma w szczególności wskazywać zakres umocowania pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa powinno również wynikać, jakiego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy. Jego treść powinna także identyfikować wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, jak również wskazywać ustanowionego wykonawcę – pełnomocnika.
e)dokument pełnomocnictwa powinien być podpisany przez wszystkich wykonawców, w tym ustanowionego wykonawcę – pełnomocnika,
f)   w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w rozdz. 6 SIWZ Wykonawcy mogą spełnić łącznie.
 
Oferta oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu muszą być podpisane zgodnie z zasadami określonymi rozdz. 13 SIWZ przez każdego wykonawcę lub ustanowionego pełnomocnika.
 
Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo koniecznie byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin na składanie ofert.
Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę (osoby) uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem – za zgodność z oryginałem. W przypadku gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski.
Wadium
Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości  10.000,00 zł. /słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100/.
Wadium wnosi się przed terminem składania ofert tj. do dnia 23.12.2010 r. do godz. 12.00 dopuszcza się każdą formę wnoszenia wadium zgodną z art.45 ust.6 ustawy Pzp.
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem (nie gotówką!) na rachunek bankowy Gminy Lasowice Wielkie, Bank Spółdzielczy Namysłów o/Lasowice Małe nr 08 8890 1053 0000 1094 2007 0003.
Zgodnie z Prawem bankowym (Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 6) art. 63 ust. 3 polecenie przelewu jest rozliczeniem bezgotówkowym. Zgodnie z art. 63c. Polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi 
z zastrzeż. art. 63g, dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela.
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, za termin wniesienia wadium uznaje się termin uznania rachunku Zamawiającego kwotą wadium.
Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.
Kryteria oceny ofert
Cena oferty – 100 %
Termin związania ofertą
30 dni
Inform. o dofin. projektu ze środków Unii Europejskiej
Nie dotyczy
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy
Tak, dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmiany:
1.     W trakcie realizacji umowy postanowienia umowy mogą ulec zmianom, przy czym zmiany postanowień umowy dotyczyć mogą w szczególności:
a) terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy, tj. np.: zmiana zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonywania przedmiotu umowy, okoliczności zaistniałe w trakcie realizacji przedmiotu umowy, tj. warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, geodezyjnych, hydrologiczne, zaistniałe sytuacje faktyczne, kolizje z sieciami infrastruktury, utrudniające lub uniemożliwiające terminowe wykonania przedmiotu umowy, wystąpienie siły wyższej, brak lub wady dokumentacji, zmiana dokumentacji, zastosowanie rozwiązań zamiennych, zmiana harmonogramu prac, rezygnacja z wykonania części prac, aktualizacja rozwiązań ze względu na postęp technologiczny, narzucenie innych lub dodatkowych rozwiązań przez projektanta, itp.; zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia nie wpłynie na koszt realizacji przedmiotu zamówienia,
b) zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonywania przedmiotu umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany: Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania prac zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją, w sytuacji gdy wykonanie tych prac jest niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy. Przewiduje się także możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, w sytuacji gdy wykonanie danych prac będzie zbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy. Zmiana zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonania przedmiotu umowy może mieć wpływa na koszt realizacji przedmiotu umowy na zasadach określonych  pkt d) niniejszego paragrafu.
c) w przypadku zaistnienia takiej potrzeby – zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
d) zmiana wynagrodzenia określonego w § 3 ust.1, przy czym w/w zmiana może być spowodowana okolicznościami zaistniałymi w trakcie trwania umowy takimi jak:
-         w przypadku ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, o którym mowa w pkt. b) niniejszego paragrafu, sposób obliczania kwoty, która będzie potrącana Wykonawcy, będzie następujący:
Ø w przypadku odstąpienia od całego elementu, nastąpi odliczenie wartości tego elementu od ogólnej wartości przedmiotu umowy,
Ø w przypadku odstąpienia od części prac z danego elementu, obliczenie niewykonanej części tego elementu nastąpi na podstawie ustalenia przez Zamawiającego i Wykonawcę, procentowego stosunku niewykonanych prac do wartości całego elementu; następnie zostanie wyliczona wartość nie wykonanych prac i odliczona od ogólnej wartości przedmiotu umowy.  
e) regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany;
f) oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy.
g) zmiany zakresu części zamówienia powierzonej Podwykonawcom,
h) konieczności zmiany osób, o których mowa w § 8,
 i) zmiany oczywistych omyłek pisarskich.

 

Oferty wariantowe/częściowe
Nie dopuszcza się   
Umowa ramowa/Udzielenie zamówień uzupełniających
Nie przewiduje się   
Dynamiczny systemu zakupów
Nie przewiduje się   
Wybór najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej
Nie przewiduje się   
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia
Nie przewiduje się
Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne
Nie
Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych
15.12.2010 r. Numer: 410800-2010.

 
Lasowice Wielkie, dnia 15 grudnia 2010 r.

Do pobrania

Metryka

Liczba odwiedzin 915
Osoba wprowadzająca informację Admin Administrator
Osoba publikująca informację Admin Administrator
Osoba odpowiedzialna za informację Admin Administrator
Data opublikowania 2010-12-23 13:15:00
Zmodyfikował Admin Administrator
Data ostatniej aktualizacji 2010-12-15 21:54:24